Η επιστροφή του Τζεφ Νίκολς στην μεγάλη οθόνη φέρνει στο προσκήνιο μία ιστορία του αμερικανικού κόσμου που μπορεί να έχει ειπωθεί ξανά, αλλά εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η οπτική μέσα από την οποία εξετάζεται. Το φωτογραφικό άλμπουμ του Ντάνι Λάιον (1967) αποτελεί τη βάση και την αφετηρία αφήγησης και εγχειρήματος. Σε έναν φαινομενικά ανδροκρατούμενο κόσμο, ο σκηνοθέτης κάνει την ανατροπή και διηγείται την ιστορία μέσα από τα μάτια και τις παραστάσεις μίας κοπέλας. Γιατί το επιλέγει; Θέλει να αποπροσανατολίσει ή μήπως να εμπλουτίσει τα γεγονότα;
Για πολλά χρόνια οι μηχανές συμβαδίζουν με μία αντισυμβατική κουλτούρα στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Έδιναν ανέκαθεν μία αίσθηση ελευθερίας που συνοδεύεται από ταξίδια-προκλήσεις με τον χαρακτήρα απόδρασης και ανακάλυψης ενός νέου κόσμου. Ομάδες ανθρώπων σχηματίζουν πυρήνες, μοιράζονται την αίσθηση του ανήκειν και το κοινό τους πάθος. Μάλιστα σήμερα αυτό το κίνημα των νομάδων μοιάζει να αναβιώνει σε διάφορες μορφές του. Μία σεβαστή κοινωνική μειοψηφία αποφασίζει πως δεν της ταιριάζει να ζει για τα λίγα ασθμαίνοντας κι επαναστατεί με αυτόν τον ιδιαίτερο τρόπο.
Στην περίπτωσή μας η αγέλη δε θα αργήσει να εξελιχθεί σε συμμορία. Οι “Βάνδαλοι” αδυνατούν να τιθασεύσουν τη ροπή τους στους πειρασμούς κι εξελίσσονται σε κάτι αυτοκαταστροφικό που δυσκολεύονται να αντιληφθούν, καθώς αδυνατούν να πάρουν την απαιτούμενη απόσταση από τη θέση τους και να δουν τον κόσμο με καθαρή ματιά. Εγκλωβίζονται σε μία εικονική πραγματικότητα. Ζουν με την αδρεναλίνη στα ύψη, είναι όμως θέμα χρόνου το κακό τέλος. Ο πρωταγωνιστής μας Μπένι (Όστιν Μπάτλερ) ακροβατεί ανάμεσα στο χρέος και την αιώνια πίστη στον κώδικα τιμής και τον έρωτα που τον οδηγεί σε όμορφα μονοπάτια.
Η σαγηνευτική Κάθι (Τζόντι Κόμερ) είναι ικανή να του δώσει τη λύση στο αδιέξοδο, ωστόσο η απόφαση είναι δύσκολη στην παρούσα συγκυρία με τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί και κρατούν συναισθηματικά δεμένο τον σύντροφό της. Ο Τζόνι (Τομ Χάρντι) αντιλαμβάνεται τις δεύτερες σκέψεις του Μπένι και με τον τρόπο του προσπαθεί να τον επαναφέρει στην τάξη. Δε συγκινείται από έρωτες κι αγάπες. Έχει την αίσθηση του χρέους πάνω απ΄όλα γνωρίζει καλά πως στηρίζεται στους “στρατιώτες” του, καθώς μεγάλος του φόβος είναι η μοναξιά του δρομέα μεγάλων αποστάσεων.
Πολύπλοκες σχέσεις, ρευστές ισορροπίες, διαδοχικές ανατροπές. Ένας τρόπος αντίστασης σε όσα αποδέχονται οι πολλοί απερίσκεπτα. Η πλήρης απομυθοποίηση του αμερικανικού ονείρου με μία αφήγηση που προκαλεί ποικίλα συναισθήματα στον θεατή.
Άλλοι θα ζηλέψουν τους πρωταγωνιστές και θα ήθελαν να αποδράσουν από τη δική τους καθημερινότητα με παρόμοιο τρόπο. Άλλοι θα έρθουν στη θέση του πρωταγωνιστή που καλείται να αποφασίσει ανάμεσα σε κρίσιμα σταυροδρόμια και θα κληθούν να πάρουν θέση.
Τεχνικά ο Νίκολς πετυχαίνει σε μεγάλο ποσοστό τη μετάβαση στην εποχή που διαδραματίζονται τα γεγονότα. Τα σκηνικά του, τα κοστούμια, η εμφάνιση είναι επιλεγμένα με ακρίβεια. Η έλξη του περιθωρίου κρύβει μία γλύκα, ειδικά όταν νιώθεις πως το σύστημα σε πετάει και σε κάνει απόκληρο. Οφείλεις όμως πάντα να έχεις τις κεραίες σου ανοιχτές και να μην εγκλωβιστείς. Είναι το ελάχιστο προς τον εαυτό του και στη συνέχεια προς όσους ενδιαφέρονται και σε αγαπούν.
Ο Μπένι βιώνει έναν διπλό έρωτα. Προς την Κάθι που μπορεί να είναι η γυναίκα της ζωής του και προς τις μηχανές και τον συγκεκριμένο τρόπο ζωής που έδωσε νωρίτερα νόημα σε μία ανιαρή πραγματικότητα. Είναι μία αληθινή ιστορία αυτή που περιγράφεται. Μπορεί σε κάποιους να φαίνεται τραβηγμένη, σε άλλους υπερβολική και σε άλλους απόλυτα φυσιολογική. Μεγάλο ρόλο διαδραματίζουν τα βιώματα που έχει ο καθένας μας και πόσο χώρο έχει μέσα του να ακούσει και να επεξεργαστεί την ανάγκη του άλλου.