Η επωνυμία Chupa Chups είναι αναμφίβολα μία από τις πιο αναγνωρισμένες στον κόσμο. Τα γλειφιτζούρια με σήμα κατατεθέν την κίτρινη μαργαρίτα με το λογότυπο μέσα, ανήκουν σε μία ισπανική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1950 από τον Enric Bernat. Υπολογίζεται ότι η ημερήσια παραγωγή της είναι 12 εκατομμύρια μονάδες και διατίθεται σε 108 χώρες σε όλον τον κόσμο. Το όνομα Chupa Chups προέρχεται από το ισπανικό ρήμα «chupar» που σημαίνει «πιπιλάω». Η Chupa Chups είναι μια από τις λίγες μάρκες που δεν έχει αλλάξει το λογότυπο για να προσαρμοστεί στη νέα εποχή. Η εικόνα της επωνυμίας έχει υποστεί μόνο μικρές διαφοροποιήσεις στο πέρασμα του χρόνου. Ο λόγος; Ο δημιουργός του διάσημου brand, ήταν ο σουρεαλιστής ζωγράφος Salvador Dalí!
Ήταν 1950 όταν ο Enric Bernat, εγγονός του ζαχαροπλάστη Joseph Bernat, αποφάσισε να συνεχίσει την οικογενειακή επιχείρηση. Το 1958 ανέθεσε μια μελέτη σε μια γαλλική συμβουλευτική εταιρεία σχετικά με τις συνήθειες γύρω από την κατανάλωση γλυκών. Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το 67% των καταναλωτών καραμέλας ήταν κάτω των 16 ετών και ότι τα χέρια τους λερώνονταν κάθε φορά που έβγαζαν την καραμέλα από το στόμα τους. Τότε ήταν που ο Enric Bernat επανεισήγαγε στην αγορά τη στρογγυλή καραμέλα σε ένα stick, την οποία το 1924 εφηύρε η αμερικανική εταιρεία Akron Candy με το όνομα Dum-Dums (που κατασκευάζονται ακόμα και σήμερα). Η διαφορά είναι ότι η Akron Candy έφτιαξε τα sticks από ξύλο ενώ ο Enric τα έκανε από πλαστικό. Το 1958 η καραμέλα άρχισε να πωλείται με το όνομα «Chups». Τα πρώτα του ραδιοφωνικά σποτ επανέλαβαν το μήνυμα του «Chupa… Chups!» έτσι το κοινό άρχισε να αποκαλεί ευρέως το προϊόν με αυτό το όνομα. Το 1961 η εταιρεία προσαρμόστηκε στην τάση του καταναλωτικού κοινού και άλλαξε επίσημα το όνομα σε «Chupa Chups» και έτσι άρχισαν να κυκλοφορούν στην αγορά με το σλόγκαν «It’s round and lasts long, Chupa Chups» (είναι στρογγυλό και κρατά πολύ). Το λογότυπό τους αποτελούνταν από τις λέξεις «Chupa» σε μαύρο και «Chups» σε κόκκινο. Και τα δύο πάνω σε εντυπωσιακό κίτρινο φόντο.
Η επιτυχία του στην ισπανική επικράτεια ήταν αδιαμφισβήτητη, καθώς σε λίγο μόνο χρόνο έγινε το αγαπημένο γλυκό των παιδιών. Το επόμενο βήμα για τον Bernat ήταν οι διεθνείς πωλήσεις. Αλλά για να κυκλοφορήσει το προϊόν εκτός Ισπανίας, έπρεπε να ανανεωθεί ώστε να προσελκύσει νέους πελάτες. Έτσι το 1969 ο Enric Bernat ταξίδεψε στη Φιγκέρες (Χιρόνα) για να αναθέσει τον επανασχεδιασμό του λογότυπου Chupa Chups στον ίδιο τον Salvador Dali, ο οποίος εκείνη την εποχή ήταν μια από τις προσωπικότητες με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο.
Ο Dali σχεδίασε το λογότυπο την ώρα που έπινε καφέ με τον Βernat. Όταν ο Βernat του είπε ότι του έλειπε ένα εμπνευσμένο λογότυπο, ο Dalí πήρε κομμάτια από χαρτοπετσέτες που υπήρχαν στο καφέ και αφού σκιτσάρισε για περίπου μια ωρίτσα, παρουσίασε στον Βernat τη δημιουργία του. Οι αλλαγές ήταν έξυπνες. Η πρώτη καινοτομία ήταν η χρήση ενός μόνο κόκκινου χρώματος σε κίτρινο φόντο, εξαλείφοντας τα τρία χρώματα: κόκκινο, μαύρο και κίτρινο. Το δεύτερο ήταν η εισαγωγή του σήματος κατατεθέν του Chupa Chups: το σχήμα του λουλουδιού που περιβάλλει το λογότυπο. Η τελευταία συνεισφορά ήταν μια σύσταση του καλλιτέχνη στον Enric, να τοποθετήσει το λογότυπο στο πάνω μέρος της συσκευασίας ώστε να είναι πιο ευδιάκριτο και να έχει μια ξεχωριστή προσωπικότητα.
Έτσι ξεκίνησε η περίοδος διεθνοποίησης της μάρκας, ξεκινώντας από την Ευρώπη και μια πρώιμη εισβολή στην ιαπωνική αγορά το 1977. Η επιτυχία του ήταν αναμφισβήτητη σε όλες τις χώρες, φτάνοντας στις Ηνωμένες Πολιτείες το 1980, στη Γερμανία το 1982, στη Ρωσία το 1989, στην Κίνα το 1994 και στο Μεξικό το 1996.
Με πληροφορίες από: chupachups.co.uk, logodesignlove.com