Oι ανθισμένες κερασιές του Damien Hirst δεν είναι κλεμμένες
Είναι η 16η φορά που κατηγορείται ότι αντέγραψε άλλον καλλιτέχνη- αυτή την φορά για τη σειρά από πίνακες ζωγραφικής “Cherry Blossoms”. Αυτό δεν εμπόδισε τις κερασιές του να ταξιδέψουν στο Τόκιο για μια έκθεση στο National Art Center, την sakura, την «εποχή των ανθισμένων κερασιών».
Oι ανθισμένες κερασιές του Damien Hirst δεν είναι κλεμμένες
Είναι η 16η φορά που κατηγορείται ότι αντέγραψε άλλον καλλιτέχνη- αυτή την φορά για τη σειρά από πίνακες ζωγραφικής “Cherry Blossoms”. Αυτό δεν εμπόδισε τις κερασιές του να ταξιδέψουν στο Τόκιο για μια έκθεση στο National Art Center, την sakura, την «εποχή των ανθισμένων κερασιών».
«Τα Cherry Blossoms είναι για την ομορφιά και τη ζωή και τον θάνατο. Οι πίνακες είναι φανταχτεροί, ακατάστατοι και εύθραυστοι. Με κάνουν να απομακρύνομαι από τον μινιμαλισμό και αυτό είναι τόσο συναρπαστικό για μένα» εξομολογείται ο Damien Hirst για το νέο του έργο.
Η έκθεση παρουσιάστηκε αρχικά στο Fondation Cartier, από τον Ιούλιο του 2021 ως τον Ιανουάριο του 2022. Ύστερα από πρόσκληση του γενικού διευθυντή του ιδρύματος, Hervé Chandès το 2019, ο Bρετανός καλλιτέχνης πέρασε τα επόμενα τρία χρόνια στο στούντιο του στον Τάμεση, «βουτώντας μέσα στο χρώμα». Αυτές τις μέρες, παρουσιάζονται στο Τόκιο, σε έκθεση στο Εθνικό Μουσείο Τέχνης.
Στους τεράστιους καμβάδες του, χωρισμένους σε δίπτυχα, τρίπτυχα, τετράπτυχα, ακόμα και εξάπτυχα, επικρατεί ένας κορεσμός χρωμάτων. Ο ιμπρεσιονισμός συναντά τον πουαντιγισμό και η σωματικότητα της πράξης της ζωγραφικής, την αφαίρεση «Είναι διακοσμητικοί, αλλά βγαλμένοι από τη φύση» εξηγεί ο Ηirst. «Πρόκειται για την τρελή παροδικότητα της ομορφιάς – ένα δέντρο σε ξέφρενη άνθηση με φόντο τον καθαρό ουρανό. Ήταν τόσο ωραία όταν τους ζωγράφιζα, χαμένος μέσα στο χρώμα στο στούντιο μου».
Στους τεράστιους καμβάδες του, χωρισμένους σε δίπτυχα, τρίπτυχα, τετράπτυχα, ακόμα και εξάπτυχα, επικρατεί ένας κορεσμός χρωμάτων.Η έκθεση στο Τόκιο συμπίπτει με την sakura, την εποχή των ανθισμένων κερασιών.
Το enfant terrible της βρετανικής τέχνης τη δεκαετία του ’90, που κατέκτησε τη δόξα με τα αμφιλεγόμενα έργα του που παρουσίαζαν τεμαχισμένα ζώα μέσα σε δεξαμενές με φορμαλδεΰδη, φανερώνει εδώ, μια τρυφερή πλευρά. Επιπλέον, ο Hirst έχει ακόρεστη όρεξη για πειραματισμούς και μακροχρόνια αφοσίωσή στη ζωγραφική. «Έχω ένα ειδύλλιο με τη ζωγραφική σε όλη μου τη ζωή, ακόμα κι αν την απέφευγα. Ως νέος καλλιτέχνης, ήθελα να αντιδράσω. Και τη δεκαετία του ‘80, η ζωγραφική δεν ήταν ο καλύτερος τρόπος».
Η έκθεση στο Τόκιο συμπίπτει με την sakura, την εποχή των ανθισμένων κερασιών. Οι Ιάπωνες ξεχύνονται στα πάρκα για πικ νικ και hanami (σημαίνει «βλέπω λουλούδια»), την παρατήρηση της ανθοφορίας του δέντρου που χαρίζει απέραντα τοπία με ροζ και λευκά άνθη. Τη νύχτα, η ίδια δραστηριότητα ονομάζεται yakazura, και οι κερασιές στολίζονται με φαναράκια και φώτα. Σύμφωνα με το δελτίο που έκδωσε η Ιαπωνική Μετεωρολογική Υπηρεσία, φέτος η ανθοφορία στο Τόκιο θα ξεκινήσει στις 21 Μαρτίου και θα κορυφωθεί στις 29 Μαρτίου.
Το εντυπωσιακό έργο του Paul Rucker αναγκάζει το κοινό να αντιληφθεί τον ρατσισμό και τη μισαλλοδοξία που έχουν ύπουλα “ραφτεί” πάνω στο κορμί της αμερικανικής κοινωνίας.
Το εντυπωσιακό έργο του Paul Rucker αναγκάζει το κοινό να αντιληφθεί τον ρατσισμό και τη μισαλλοδοξία που έχουν ύπουλα “ραφτεί” πάνω στο κορμί της αμερικανικής κοινωνίας.
Μέσω της περφόρμανς, της γλυπτικής και της εγκατάστασης, η Rebecca Horn ανέδειξε τη σύνθετη σχέση μεταξύ του ανθρώπινου σώματος και της τεχνολογίας στη σύγχρονη εποχή.
Μέσω της περφόρμανς, της γλυπτικής και της εγκατάστασης, η Rebecca Horn ανέδειξε τη σύνθετη σχέση μεταξύ του ανθρώπινου σώματος και της τεχνολογίας στη σύγχρονη εποχή.
Το πρώτο γλυπτό "Tesla by Lalas" για την Avis, γεννήθηκε από μια συνάντηση ανάμεσα στην τέχνη και την τεχνολογία, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης.
Το πρώτο γλυπτό "Tesla by Lalas" για την Avis, γεννήθηκε από μια συνάντηση ανάμεσα στην τέχνη και την τεχνολογία, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης.