Ο διάσημος Γάλλος αρχιτέκτονας Jean Nouvel αποκαλύπτει το NOT A HOTEL YAKUSHIMA , ένα τολμηρό νέο έργο που συναντάμε στην άγρια ομορφιά της Γιακουσίμα στην Ιαπωνία, ένα μυστικιστικό νησί όπου αρχαία δάση και ένα ακμάζον οικοσύστημα συνυπάρχουν αρμονικά.
Το καταφύγιο πέτρας και γυαλιού του Nouvel
Το NOT A HOTEL ανακοινώνει την τελευταία του πρόταση για το ιαπωνικό νησί Γιακουσίμα, αυτή τη φορά με αρχιτεκτονική του Jean Nouvel. Η καταπράσινη, βροχερή τοποθεσία για αυτό το επερχόμενο boutique ξενοδοχείο είναι ένα μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO, φημισμένο για τα αρχαία κεδροδάση και το μεταβαλλόμενο παράκτιο κλίμα του. Η NOT A HOTEL ανέθεσε στον αρχιτέκτονα το έργο να κρυφτεί μέσα σε ένα τοπίο που ορίζεται από βράχους καλυμμένους με βρύα και ομιχλώδεις πράσινες φυλλωσιές.
Συχνά αποκαλούμενος «μάγος του φωτός», ο Nouvel επιδιώκει να διαλύσει τα όρια μεταξύ του φυσικού και του ανθρωπογενούς, του υλικού και του πνευματικού, του πραγματικού και του φανταστικού. Ο σχεδιασμός του Nouvel αντλεί έμπνευση απευθείας από την τοπογραφία του νησιού, ενσωματώνοντας το κτίριο στα φυσικά περιγράμματα του εδάφους. Τοίχοι από πέτρα τοπικής προέλευσης και φαρδιά τζάμια σχηματίζουν μια χαμηλή, γειωμένη κατασκευή που μπορεί να ανακαλυφθεί σταδιακά καθώς το δάσος ξεδιπλώνεται. Έτσι, η αρχιτεκτονική αντανακλά τα στοιχεία του νησιού, καλωσορίζοντας τη βροχή και τη σκιά ως μέρος της ατμόσφαιρας του.
Το ατελιέ Nouvel προσεγγίζει τον σχεδιασμό του NOT A HOTEL YAKUSHIMA ως έναν εορτασμό της απουσίας. «Τα πιο εκλεπτυσμένα πράγματα ανήκουν στη φύση – τα τοπία της, τα μονοπάτια της, τα ανάγλυφα της, οι εικόνες που θα αποκαλυφθούν. Όλα τα άλλα είναι απουσία. Αυτό το έργο δεν αφορά τη δημιουργία για όσους επιθυμούν να ζήσουν εδώ, αλλά τον έρωτα – με ένα δέντρο, ένα φύλλο χόρτου ή μια πέτρα. Σαν συλλέκτης μοντέρνας τέχνης, βρίσκει κανείς στις πέτρες, τους κήπους ή το γυμνό έδαφος τον ιδανικό τρόπο να βιώσει το νησί. Είναι η φύση, είναι ένας τόπος, είναι ένα έργο τέχνης, είναι η βροχή, είναι ο ήχος του νερού. Γύρω της, βράχοι και ογκόλιθοι είναι διατεταγμένοι με τη φιλοδοξία να δημιουργήσουν κάτι που να δίνει την αίσθηση ότι ήταν από πάντα εδώ. Το νησί είναι σαν θησαυρός, ένας τόπος όπου όλα μπορούν να αλλάξουν – κάτι μπορεί να προστεθεί ή να αφαιρεθεί – αλλά πάντα προσφέρει την ήρεμη απόλαυση της περισυλλογής. Εδώ, ο χρόνος είναι σταθερός και η ηρεμία πρέπει να είναι απόλυτη, στοχαστική. Τα πιο απλά υλικά, όπως το γυαλί, επιλέγονται για να αυξήσουν την επίγνωση της βροχής, να αποκαλύψουν τη διαφάνεια του νερού, τον ουρανό πίσω από αυτό και τα στοιχειώδη, φυσικά συναισθήματα που προκύπτουν».
Το φιλόξενο – αποκόσμο κτίριο
Η κατασκευή είναι σμιλεμένη από βράχο και γυαλί, σαν να αναδύεται οργανικά από την ίδια τη γη, θα αντικατοπτρίζει τις σκιές της βροχής και θα αντηχεί τους ήχους του νερού, προσφέροντας μια βαθιά καθηλωτική, σχεδόν ονειρική συνάντηση με τη στοιχειώδη φύση της Γιακουσίμα.
Μέσα στο ξενοδοχείο, οι χώροι ανοίγονται ευρέως στο δάσος και τη θάλασσα, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα που είναι ταυτόχρονα στοχαστική και άμεση. Οι διακριτικές μεταβάσεις μεταξύ εσωτερικών και εξωτερικών χώρων προσκαλούν τους επισκέπτες να κινούνται ελεύθερα με τους ρυθμούς του καιρού και του φωτός της ημέρας. Οι πέτρινες επιφάνειες συλλέγουν το νερό της βροχής και αντανακλούν τον μεταβαλλόμενο ουρανό, ενώ οι γυάλινες εκτάσεις διοχετεύουν τους ήχους του ανέμου και του νερού.
«Στη βάση του βρίσκεται η πέτρα, μια μόνιμη παρουσία, διαμορφωμένη από τον χρόνο, τη βροχή και τον άνεμο, που κουβαλάει την πατίνα των χρόνων», προσθέτει ο Jean Nouvel, περιγράφοντας την επιρροή του τοπίου της Γιακουσίμα στο σχεδιασμό του για το NOT A HOTEL. Οι βράχοι και οι πέτρινοι όγκοι είναι διατεταγμένοι σαν να ήταν πάντα μέρος του νησιού, με τις υφές τους να συνδυάζονται με το περιβάλλον δασικό έδαφος και την κοντινή πλαγιά του γκρεμού. Αυτή η απτική σύνδεση με την τοποθεσία προσδίδει ένα σχέδιο που εκτιμά τη μονιμότητα και ενθαρρύνει την ήσυχη παρατήρηση ανάμεσα στα δέντρα.
Η αλληλεπίδραση του φωτός και της σκιάς ενισχύει την αίσθηση συνέχειας με το τοπίο. Τα ανοίγματα του κτίσματος πλαισιώνουν τη θέα στη θάλασσα και τις μακρινές κορυφές, ενώ οι εσωτερικοί χώροι «μαλακώνουν» από την μεταβαλλόμενη λάμψη του συνεχώς μεταβαλλόμενου καιρού της Γιακουσίμα. Η ομάδα σχεδιασμού επιδιώκει να εμπνεύσει μια αργή αλληλεπίδραση με το περιβάλλον και να αναδείξει την ευαίσθητη ισορροπία μεταξύ της δομημένης μορφής και του κατά τα άλλα ανέγγιχτου τοπίου.
Ως μέρος της ευρύτερης ομάδας καταφυγίων του NOT A HOTEL σε όλη την Ιαπωνία, το έργο αποτελεί ένα ευέλικτο μοντέλο ιδιοκτησίας και φιλοξενίας. Τα μέλη μπορούν να «αγοράσουν» μια κατοικία και να τη μοιραστούν ως διαμονή σε ξενοδοχείο όταν δεν κατοικείται, με την επωνυμία να διαχειρίζεται τη συντήρηση. Οι πωλήσεις για το NOT A HOTEL YAKUSHIMA πρόκειται να ξεκινήσουν το καλοκαίρι του 2026.
Το νέο μουσείο αποτελείται από διαφορετικά συνδεδεμένα γεωμετρικά σχήματα που σχηματίζουν ένα ενιαίο κτίσμα και αναμένεται να ανοίξει τον Μάρτιο του 2028 στη Τασκένδη.
Το νέο μουσείο αποτελείται από διαφορετικά συνδεδεμένα γεωμετρικά σχήματα που σχηματίζουν ένα ενιαίο κτίσμα και αναμένεται να ανοίξει τον Μάρτιο του 2028 στη Τασκένδη.
Στην καρδιά του Σαχέλ, ο Ντιεμπέντο Φράνσις Κερέ χτίζει ναούς δροσιάς με χώμα και σκιά, αποδεικνύοντας πως η αρχιτεκτονική μπορεί να είναι και πράξη οικολογικής σοφίας.
Στην καρδιά του Σαχέλ, ο Ντιεμπέντο Φράνσις Κερέ χτίζει ναούς δροσιάς με χώμα και σκιά, αποδεικνύοντας πως η αρχιτεκτονική μπορεί να είναι και πράξη οικολογικής σοφίας.
Δέκα χρόνια μετά την εμφάνισή του στον βόρειο ουρανό του Μιλάνου, το κάθετο δάσος του Στέφανο Μποέρι δεν είναι πια ουτοπία είναι πρότυπο. Ένα πείραμα συμβίωσης ανθρώπων και φύσης που αποδείχθηκε ευεργ
Δέκα χρόνια μετά την εμφάνισή του στον βόρειο ουρανό του Μιλάνου, το κάθετο δάσος του Στέφανο Μποέρι δεν είναι πια ουτοπία είναι πρότυπο. Ένα πείραμα συμβίωσης ανθρώπων και φύσης που αποδείχθηκε ευεργ