Η «συγγραφή κειμένων» με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης (AI) είναι αρκετά διαδεδομένη στο Διαδίκτυο. Η εισαγωγή αυτοματοποιημένων κειμένων μπορεί μερικές φορές να αλλάξει τον χαρακτήρα μιας ιστοσελίδας, όπως όταν αγαπημένες εκδόσεις εξαγοράζονται και μετατρέπονται σε εργοστάσια περιεχομένου που δημιουργείται από AI. Τι συμβαίνει όμως στο LinkedIn;

Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης της Microsoft για επαγγελματίες έχει υιοθετήσει την τεχνητή νοημοσύνη, προσφέροντας ακόμη και στους συνδρομητές του LinkedIn Premium πρόσβαση σε δικά της εργαλεία συγγραφής με AI που μπορούν να «ξαναγράψουν» αναρτήσεις και άμεσα μηνύματα. Η πρωτοβουλία φαίνεται να αποδίδει: Πάνω από το 54% των μεγαλύτερων αναρτήσεων στα αγγλικά στο LinkedIn πιθανώς δημιουργούνται από AI σύμφωνα με νέα ανάλυση που κοινοποιήθηκε από την εταιρεία ανίχνευσης AI Originality AI. Το μόνο θέμα είναι ότι το «εταιρικό ύφος» της γραφής που δημιουργείται από AI στην πλατφόρμα μπορεί να είναι δύσκολο να διακριθεί από τα αυθεντικά κείμενα που γράφονται από ανθρώπους με το ύφος του “Thought Leader Blogging”.

Η Originality ΑΙ σάρωσε ένα δείγμα 8.795 δημόσιων αναρτήσεων στο LinkedIn που είχαν περισσότερες από 100 λέξεις και δημοσιεύτηκαν από τον Ιανουάριο του 2018 έως τον Οκτώβριο του 2024. Τα πρώτα χρόνια η χρήση εργαλείων συγγραφής με AI στο LinkedIn ήταν αμελητέα. Στη συνέχεια, σημειώθηκε σημαντική αύξηση στις αρχές του 2023. «Η άνοδος συνέβη όταν κυκλοφόρησε το ChatGPT», λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Originality ΑΙ, Τζον Γκίλχαμ. Σε εκείνο το σημείο η Originality ΑΙ διαπίστωσε ότι ο αριθμός των πιθανώς δημιουργημένων από AI αναρτήσεων είχε αυξηθεί κατά 189%. Έκτοτε μοιάζει να έχει σταθεροποιηθεί.

Το LinkedIn δηλώνει πως δεν παρακολουθεί πόσες αναρτήσεις στην πλατφόρμα γράφονται ή επεξεργάζονται με εργαλεία AI. Υποστηρίζεται όμως πως διαθέτει ισχυρές άμυνες για να εντοπίζει ενεργά περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας. Το LinkedIn είναι ένα μέσο εύρεσης εργασίας και διατήρησης επαφής με πρώην συνεργάτες, γεγονός που το καθιστά μια σχετικά συντηρητική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Τα τελευταία χρόνια έχει αναπτύξει το δικό του δίκτυο influencers και είναι εκπληκτικά δημοφιλές στη γενιά Ζ, συμπεριλαμβανομένων εφήβων. Οι χρήστες στο LinkedIn επιζητούν την προσοχή και startups έχουν αντιληφθεί ότι μπορούν να κερδίσουν χρήματα βοηθώντας τους χρήστες να αυξήσουν το κοινό τους. Υπάρχει μια μικρή βιομηχανία από AI εργαλεία δημιουργίας σχολίων και αναρτήσεων για το LinkedIn που βοηθούν όσους ενδιαφέρονται για την καριέρα τους να παράγουν περιεχόμενο που εντυπωσιάζει πιθανούς εργοδότες ή πελάτες. Αντί να ξοδεύουν τέσσερα λεπτά για να βρουν τον κατάλληλο τόνο για να συγχαρούν έναν πρώην συνάδελφο για την προαγωγή του, χρειάζονται πλέον τέσσερα δευτερόλεπτα για να δημιουργήσουν αλγοριθμικά ένα επαινετικό μήνυμα.

Η δημοσιογράφος και υπεύθυνη μάρκετινγκ Çiğdem Öztabak λέει ότι έχει πειραματιστεί με την AI για να αναθεωρήσει αναρτήσεις που αρχικά γράφτηκαν στα τουρκικά, τη μητρική της γλώσσα. (Προτιμά μάλιστα το Claude αντί για το ChatGPT). Η συγγραφή με χρήση AI μπορεί να είναι μια αμφιλεγόμενη επιλογή. Κάποιοι συγγραφείς και καλλιτέχνες αντιτίθενται έντονα στη χρήση μεγάλων γλωσσικών μοντέλων που έχουν εκπαιδευτεί σε βιβλία, ιστοσελίδες και άλλα έργα που έχουν γραφτεί από ανθρώπους χωρίς την άδειά τους ή χωρίς αποζημίωση. Θεωρούν ότι αυτά τα εργαλεία υποβαθμίζουν την ανθρώπινη γραφή και προωθούν ένα μέλλον με λιγότερες επαγγελματικές ευκαιρίες για όσους επιθυμούν να βιοπορίζονται από τον τομέα.

Αρκετοί δημιουργοί προσθέτουν σημειώσεις στις αναρτήσεις τους, ενημερώνοντας τους αναγνώστες τους στο LinkedIn πως χρησιμοποιούν εργαλεία συγγραφής με AI, αλλά υποστηρίζουν πως ελάχιστες είναι οι αρνητικές αντιδράσεις μέχρι σήμερα. «Όλα καταλήγουν στην ποιότητα. Αν είναι μια καλή ανάγνωση, δεν νομίζω ότι ενοχλεί τους ανθρώπους ιδιαίτερα».

Από μια οπτική, το LinkedIn μπορεί να έχει άθελά του δημιουργήσει το ιδανικό εργαστήριο για τη συγγραφή με AI. Κανείς δεν συνδέεται αναμένοντας βαθυστόχαστες σκέψεις. Είναι ο χώρος όπου οι άνθρωποι προσπαθούν να παρουσιάσουν τις πιο ήπιες, ευχάριστες και μη προσβλητικές εκδοχές του εαυτού τους.

*Με στοιχεία από το Wired.

 

 Ακολουθήστε το OLAFAQ στο FacebookBluesky και Instagram.